Norske | Populære | Alle | A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y ZÅ Ä Æ Ë Ø Ö Ü

Side 1/1 av ca. 5 treff

Cello and Piano Concerto by Herman Vogt - Sandvik, Audun (cello) / Bjelland, Sveinung (piano) / Norwegian Radio Orchestra / Helsing, Anna-Maria (conductor)

The Norwegian Radio Orchestra is proud to announce the release of Herman Vogt: Cello and Piano Concerto, a showcase of contemporary Norwegian composition at its finest. This album, featuring two striking works by composer Herman Vogt, highlights his intricate interplay of soloist and orchestra, offering listeners an immersive musical experience. 

 
Kjell Habbestad: Quattro stazioni - Vertavo String Quartet / Nyman, Björn (klarinett) / Bjelland, Sveinung (piano)

Denne CD-en gir et godt bilde av Kjell Habbestads kammermusikalske verk. Vertavokvartetten presenterer komponistens to strykekvartetter, og, sammen med Björn Nyman, en klarinettkvintett. I tillegg bidrar Björn Nyman og Sveinung Bjelland med et Divertimento for klarinett og piano. This CD provides a fine overview of Kjell Habbestad’s chamber musical works. The Vertavo String Quartet presents the composer’s two string quartets, and, together with Björn Nyman, a clarinet quintet. In addition, Björn Nyman and Sveinung Bjelland contribute a Divertimento for clarinet and piano. 

 
Chopin / Schumann - Bjelland, Sveinung (piano) / Kringkastingsorkestret / Eggen, Christian (dirigent)

Chopins e-mollkonsert og Schumanns opus 92 står som to av de fineste av alle verkene skrevet for klaver og orkester av komponister fra den første delen av romantikken – det universelt menneskelige i disse komposisjonene er like relevant i de første tiårene av det 21. århundret som de var da de ble framført første gang. 

 
 
Rachmaninoff / Shostakovich: Cello Sonatas - Sandvik, Audun (cello) / Bjelland, Sveinung (piano)

Mange fremhever nettopp celloen som et av de instrumenter som best kan gjengi menneskets stemme. Det er fristende å tillate seg den tanke at både Rakhmaninov og Sjostakovitsj hadde celloens uslåelige uttrykksregister som motivasjon da de skrev hver sin mektige sonate.