• MDG9121830 Katalognummer
  • 760623183060 EAN
  • SACD Format
  • 2014 Utgivelsesår

Artist
dogma chamber orchestra

Medvirkende
Gurewitsch, Mikhail (dirigent)

Komponist
Shostakovich, Dmitri

Verk

Shostakovich, Dmitri: 

24 Preludes op. 34 Version for String Orchestra by G. Korchmar (1990)
String Quartet No. 8 op. 110

Dette er bestillingsvare:
Kjøp varen nå så sender vi den ut så snart den er på lager. Leveringstid avhenger av leverandør.
Velg antall  

Produktbeskrivelse

Dmitri Shostakovich committed his twenty-four preludes to paper with great ease. The master of wit, irony, satire, and deeper meaning required precisely two months to write them down. The dogma chamber orchestra now for the first time has recorded these precious gems, originally composed for piano, in a version for string orchestra lending new dimensions to the profound humor of the original.

There are broadly flowing string passages like those in the third prelude, which Shostakovich composed on New Year’s Eve 1932, or waltzes that within a few seconds are transformed into highly virtuosic chaos (No. 2). A grotesque march (No. 16) is followed by an idyllic and kitschy violin solo taking aim at salon-style virtuosity. The crazy cascades of the violins in No. 5 are breathtaking!

Complex. Incisive. Undogmatic The dogma chamber orchestra Presents Shostakovich

What another world comes into view in Shostakovich’s String Quartet op. 8; dedicated “To the Victims of Fascism and the War,” it is certainly one of the most intensive chamber compositions of the twentieth century. In this rendering by the dogma chamber orchestra, the piece grows into a mighty symphony situated between vociferous accusation and the most despondent loneliness – emotionality intensified to the breaking point.

On this new recording the ECHO award-winning dogma chamber orchestra once again underscores its top rank. And its conductor Mikhail Gurewitsch fulfills a lifelong dream for himself and his musicians with two works by Dmitri Shostakovich – a personal connection conveyed to listener as well. And the works appear to have been made to order for the young, completely undogmatic musicians, so incisive, natural, and compellingly complex do they indeed represent these various sound dimensions – thanks to SACD technique in the full spatial picture of 2+2+2 sound.

Kommentarer

Laster kommentarer ...
Aria - Musikk For Saksofon Og Orgel - Landaas, Vegard (saksofon) / Dahl, Anders Eidsten (orgel)

På sin nye plate «Aria» presenterer Vegard Landaas og Anders Eidsten Dahl et knippe med noen av musikkhistoriens flotteste arier, i et eklektisk utvalg som strekker seg fra barokkomponisten Alessandro Marcello til nålevende, norske komponister og arrangører. 

 
 
Im Freien - Mortensen, Nils Anders (piano)

Musikken på denne platen befinner seg ute i det fri. I måneskinn hos Debussy, under nattehimmelen hos Grieg eller i folkelivet i Bela Bartòks "Im Freien", som har gitt navn til CD-en. The music on this album finds itself out of doors - in the moonlight with Debussy, beneath the night sky with Grieg, or out among the people in Béla Bartók’s Im Freien, from which the title of this recording is taken. 

 
 
 
Equinox - Kraggerud, Henning

Henning Kraggerud CD-debuterer som komponist Henning Kraggerud står midt i en strålende karriere som fiolinsolist med verdens ledende orkestre. Det som ennå ikke er like kjent er at han også er en meget produktiv komponist! På CD-utgivelsen Equinox er Kraggerud både solist og komponist - i musikken til Equinox; et helaftens verk han har laget sammen med Jostein Gaarder. Brodsky Quartet og Britten Sinfonia er blant de mange fremstående artistene som har bestilt og urfremført musikk skrevet av Henning Kraggerud. I Equinox har Kraggerud latt seg inspirere til å spinne videre på elementer fra Gaarder's tekst om en spesiell reise gjennom 24 tidssoner jorden rundt i løpet av et døgn. Henning Kraggerud har komponert vakker, sørgmodig, sprudlende og hjerteskjærende musikk som er organisert i fire fiolinkonserter kalt Afternoon, Evening, Night og Morning. Her leker han mye, også med kvalitetene som har vært tillagt de forskjellige toneartene. Noen sitater fra teoretikere, filosofer og komponister følger med utgivelsen, og åpner opp for noe av den underliggende forståelsen som er en del av toneartenes historie. 

 

×Tips en venn

Do.Gma#3 - The Shostakovich Album <span>-</span> dogma chamber orchestra Do.Gma#3 - The Shostakovich Album dogma chamber orchestra

Send tipset til (din venns e-postadresse)

Din e-postadresse (IP: 3.229.117.123)

Din kommentar (valgfritt)
Minst et par ord, dersom du skriver noe

Sender, vennligst vent ..  Avbryt